dinsdag 21 maart 2017

Zomerse kleuren en de Color Cling-techniek met Special Reason D-INKT!-sdag#44

Technieken en mogelijkheden met inkt ontdekken, ja dat is en blijft leuk! En op bestaande technieken varieren ook!


De Resist techniek klinkt veel stempelaars wel bekend in de oren, maar er is ook het tegenovergestelde: De Color-Clingtechniek. Hierbij wordt kleur niet afgestoten maar juist geabsorbeerd!
Deze techniek heb ik hier op de achtergrond toegepast. Hierdoor krijgt het gestempelde Hardwood motief een gemeleerd effect en lopen kleuren in elkaar over.

Op deze subtiele achtergrond heb ik met dezelfde kleuren ook de kleine bloem uit de stempelset Special Reason meerdere keren afgedrukt, in dezelfde tinten als voor de achtergrond werden gebruikt. Het is een beetje een "gekke" of in ieder geval ongebruikelijke kleurcombinatie geloof ik. Ik heb namelijk de kleuren Cherry Cobbler, Calypso Coral en Rose Red met elkaar gecombineerd. Dat zijn best pittige kleuren, maar ze geven hier een zeer zomers effect zo samen.

Hier zie je een beetje het zachte, gemeleerde effect. Het papier krijgt van deze techniek ook een beetje een ongewone "finish"... een soort krijtachtig effect. In het echt is dit veel mooier te zien.
In de bloemen op de voorgrond heb ik dezelfde kleuren terug laten komen. Hier heb ik de stempels in combinatie met de bijpassende Stylish Stems Framelits gebruikt. Ik heb ook een tekst uit de stempelset gebruikt en hiervan een bannertje gemaakt. Daarna heb ik alles een beetje gerangschikt en opgeplakt.  Ik vind het erg mooi dat de stempels een beetje een verweerd effect hebben.

Het ovaal met het mooie stikselrandje komt uit de Stitched Shapes Framelits (die set is inmiddels al onmisbaar geworden en komt haast mijn tafel niet meer af!)

 En zo heb ik weer een fris en vrolijk techniekenkaartje klaar waarmee ik iemand een prachtige dag toe kan wensen ;o)

Wil je ook leren hoe je de Color Clingtechniek doet? Ik leg het je graag uit tijdens een workshop en leer je dan ook meteen wat leuke variaties ;o). Deze workshop is heel goed geschikt om ook op locatie te doen. Dus als je het leuk vind...aarzel niet en boek samen met mij een datum ;o)

Weet je het al?


We zijn de "Final Days"oftewel de laatste dagen van de Sale-A-Bration ingegaan! En wat een verrassing was het vanmorgen, toen ik zag dat Stampin'Up extra producten aan de Sale-A- Bration toegevoegd heeft!! Hoe te gek is dat toch weer!
 Het gaat om een aantal producten uit de reguliere catalogi die gewoonlijk normaal te bestellen zijn, maar nu met een speciaal bestelnummer ook als SAB-kado bij een bestelling vanaf 60 euro gratis uit te kiezen zijn! En het zijn echt supergave kadoos!
 Natuurlijk zijn ook de andere Sale-A-Brationkadoos er nog, al raakt er ondertussen wel het een en ander bijna op. Je hebt met deze aanvulling in ieder geval weer volop keuze! Nog een kleine tien dagen en dan is de Sale-A-Bration weer voorbij! Mocht je dus nog iets willen bestellen is het nu het beste moment! Heb je nog een specifiek item in gedachten dat je graag wilt bemachtigen, dan zou ik helemaal haast maken, want de Sale-A-Brationproducten worden al niet meer bij gemaakt en het is nu dus echt op = op! Je kunt op elk moment een individuele bestelling doen, maar je kunt ook meedoen met de laatste (mee-)bestelling binnen de Sale-A-Bration. Deze is aanstaande maandag 27 maart.

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Special Reason, Hardwood
Papier: Cardstock: Rose Red, Whisper White, Cherry Cobbler, Calypso Coral
Inkt: Rose Red, Cherry Cobbler, Calypso Coral, Whisper White, Pear Pizzazz
Dies: Stylish Stems Framelits Dies, Stitched Shapes Framelits
Embellishments: Thick Bakers Twine Calypso Coral
Tools: Big Shot, Die Brush, Stampin'Sponges, Precision Plate, Sponge Daubers, Heat Tool
En verder: Snail Adhesive, Multi Purpose Liquid Glue, Stampin'Dimensionals, Mini Glue Dots

Tot snel!
Annette




foto van De Kijkkast, creatieve workshops met de mooiste stempelmaterialen.
Van 15-25 maart: Kijkkast Feest Tiendaagse!
*Bij elke bestelling een kleurrijk kadootje
*Gratis BONUSproduct bij je bestelling (INFO)
Van 4 januari t/m 31 maart: Sale-A-Bration! Dat betekent feest en gratis producten!
In deze periode betaal je bij de Kijkkast bij een bestelling vanaf 60 euro geen verzendkosten!
 
*Eerstvolgende (mee-)besteldagen: 
  Maandag 27 maart om 19.00 uur (laatste (mee-)bestelling binnen de SAB!!!)
Maandag 3 april om 19.00 uur

Enthousiast over alle nieuwe producten en kan of wil je niet kiezen?
 Neem dan deel aan de  Kijkkast-Paper&RibbonShare
  
Is jouw verlanglijst groter dan 129 euro? Kies dan voor het startpakket: Voor 175 euro aan producten uitkiezen, een gratis basiskit twv 60 euro, een persoonlijk welkomstkado, twee extra gratis stempelsets (tot 31 maart),  een stempeltijdschrift vol tips en nog veel meer extra's! En dit alles voor slechts 129 euro! 


en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***




2 opmerkingen :

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!