dinsdag 18 oktober 2016

Winterse wandeling met Christmas Pines D-Inkt!-sdag#30

Ideetjes komen soms op de meest onverwachte momenten tevoorschijn, zo ook het idee waarmee ik het kaartje voor vandaag maakte... Het ontstond tijdens een stevige wandeling in ons dorpsbos.

Die dag was het flink fris, het had die nacht zelfs licht gevroren,  en dan krijgt alles een andere kleur. Een beetje koel en vergrijsd zag het er uit. Door de bomen scheen het licht wat een mooi effect gaf....en ik dacht bij mezelf dat het wel een kerstkaartje leek.

Toen ik weer eens met inkt aan het experimenteren was herinnerde me ik dat beeld en daarmee ben ik aan de slag gegaan. Ik vind het altijd een leuke uitdaging om het beeld in mijn hoofd dan om te zetten in stempelwerk.

Als je de mogelijkheden van inkt een beetje kent is dat natuurlijk al veel makkelijker. Ik heb dan ook eerst een basis gemaakt in een mooie koele kleur. Een combinatie van de Watercolor Crash techniek en de Frescotechniek leverde een wat grungy, wazige  achtergrond op. Dat deed me precies aan die koude lucht tijdens mijn wandeling denken! De kleur die ik hiervoor hoofdzakelijk gebruikte is Mint Macaron.

Ik wilde met naaldboomtakken werken en nam de schitterende stempels van de set Christmas Pines er bij. Een van de prachtigste set uit de Herfst-wintercatalogus! Om het verweerde, grungy effect voort te zetten beinkte ik deze stempels met Stampin'Write markers en drukte ik de stempel vochtig af. Dit herhaalde ik tot ik tevreden was. Het licht en donkereffect dat ik had gezien onder de bomen kwam er goed uit. Dat was een mooie koele, kerstige basis om mee verder te werken.

De gave teksten, uit dezelfde stempelset, heb ik met Whisper White Embossingpoeder gedaan. Ik wilde graag iets roods toevoegen en twijfelde daarom nog even of ik het nieuwe Glitterembossingpoeder in Real Red zou gebruiken, maar dat leek me iets te overheersend bij de zachtgekleurde ondergrond.

Dat rood wilde ik toevoegen omdat ik had gezien hoe mooi het gestempelde kaartje kleurde bij het Presents & Pinecones DSP. Dit heb ik in kleine hoeveelheden toegevoegd aan deze kaart. Eigenlijk dient het hier als Embellishment, en daarom past het ook goed in deze serie kaarten waarbij ik DSP gebruik. Zo doe ik dat wel vaker. Dat kleine beetje Designpapier maakt van deze kaart meteen een levendig geheel. Het rode papier met het fijne motief heb ik gebruikt om de basis te matten. Dat staat hier net iets "gekleder"dan gewoon cardstock. It is all in the details!

En ook dit DSP doet mee met de oktoberactie... Drie pakken DSP bestellen, de vierde er gratis bij uitkiezen!


( voor meer voorbeelden met dit papier kun je HIER even kijken)

Met wat Washitapestukjes voegde ik nog wat subtiele accentjes toe. Washitape is daarvoor echt geweldig en wordt in mijn ogen erg ondergewaardeerd. Juist die kleine toevoegingen maken een kaart af! Deze tapejes komen uit een set van vijf rolletjes die precies bij het gebruikte DSP passen. Het Presents & Pinecones DSP is echt kerstachtig, met het rood en groen, maar de combinatie is net even anders en daarom gebruik ik het graag!

Ook bij de onderste strook zit wat washi, en verder heb ik daar een strik gemaakt met Thick Bakerstwine in Whisper White waar aan ik twee schattige Mini Jingle Bells heb gehangen. Dat was net dat leuke rode accentje dat ik zocht. Echt kersterig, en toch subtiel genoeg om het stempelwerk niet te overheersen.

En met dit kaartje heb ik weer een aanvulling voor mijn decemberpost! Ja ik ben er druk mee, al heb ik ze hier nog lang niet allemaal laten zien! Maar tussendoor maak ik natuurlijk ook andere kaarten!

Ik hoop dat ik jullie hiermee laat zien, dat je DSP prima als ondersteunend onderdeel van je stempelkaarten kunt gebruiken. Zo doe ik het zelf regelmatig! Kijk maar eens anders naar al die mooie papiertjes! En daarbij komt het altijd enorm van pas dat je bij alle soorten DSP passende kleuren inkt en Cardstock hebt dus is het combineren supermakkelijk!


Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Christmas Pines
Papier: Cardstock: Whisper White Thick, Shimmery White
             DSP: Presents & Pinecones DSP
Inkt: Versamark, Mint Macaron, Crumb Cake, Emerald Envie, Sahara Sand
Embellishments: Embossingpowder Whisper White, Thick Bakerstwine Whisper White, Presents & Pinecones Designer Washitape, Mini Jingle Bells
Tools: Stampin Spritzer, Stampin'Sponges, Aqua Painter, Embossing Buddy, Heat Tool, Stampin'Write Markers: Mint Macaron, Emerald Envie, Soft Suede (allen uit sets)
En verder: Stampin'Dimensionals, Fast Fuse, Silicone Craft Sheet, Tissues

Tot Snel!
Annette



Alleen in oktober:
Bestel drie pakken DSP, kies de vierde er gratis bij!


*Eerstvolgende (mee-)besteldagen:


Zou je graag ons nieuwe teamlid worden?
Het is nu een ideale tijd om in te stappen als demo!
Ik vertel je graag waarom, dus neem gerust contact op als je meer wilt weten!
 voor info kijk je ook HIER






5 opmerkingen :

  1. Angela van Leeuwen18 oktober 2016 om 21:33

    Annette, wat weer een SCHITTERENDE kaart! Hoe doe je dat toch!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige technieken, wat een vakkundigheid! Een fantastische kaart is het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beeldschoon, en ook leuk om te lezen hoe dit moois tot stand is gekomen. Je schrijft erg leuk en duidelijk! Het is altijd een plezier om jouw blog te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, die is echt heel gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig door je tekst is het net of ik met je mee liep door het bos. Mooie uitwerking van he (bos)kerstkaart

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!