zaterdag 8 oktober 2016

Mystic Watercolor, mijn eigen KIK-creaties! deel 1

In september hadden we weer een heerlijke KIK! Elke maand is anders. Deze maand maakten we allerlei achtergronden in de Mystic Watercolor-techniek. Een lekker kleurrijke KIKmaand dus!

De deelnemers leerden hoe je in diverse lagen een mooie achtergrond kunt opbouwen. En op elke stap waren er weer leuke variaties, zodat de mogelijkheden nog groter werden.

In de vorige blogpost vertelde ik over de KIK inzendingen, maar vandaag laat ik mijn eigen voorbeelden zien!

Ik heb lekker in diverse kleurtjes gewerkt. Door de techniek krijg je altijd een zacht en vriendelijk effect.

Het resultaat is geen keer het zelfde! Des te leuker..... ;o)



Je kunt deze techniek voor allerlei thema's en onderwerpen gebruiken. Deze keer maakte ik een aantal kerstkaartjes, en wat "algemene" kaarten.


Kleuren geven in verschillende combinaties soms bijzondere effecten.
Voor deze achtergrond gebruikte ik bijvoorbeeld Pool Party en Sahara Sand. De stempels komen uit de set Playful Backgrounds en Fabulous Flora.

Ik houd van het wat verweerde, onregelmatige van de achtergronden....
  Dat geeft hier bijvoorbeeld een heel mooi effect aan de ster uit Star of Light. En wie had er gedacht dat  de kleuren Calypso Coral en So Saffron heel goed op een kerstkaartje samen kunnen gaan!


Kleuren die wat feller zijn van zichzelf, zoals hier Tempting Turquoise, kun je ook prima toepassen voor deze "zachte" achtergronden. Met de techniek kun je zelf bepalen hoe fel het uiteindelijke resultaat wordt. Voor dit effect wilden we echter zachte kleuren hebben, en dat gaat dus prima!


Hier is zowel op de voorgrond als op de achtergrond de prachtige tekst uit Wonderful Year gebruikt. Dan heeft zo'n achtergrond weinig meer nodig!

Had je ook graag mee willen doen? De KIK is elke maand weer een feestje! Je kunt je tot en met 10 oktober nog aanmelden voor de Oktober KIK! of meteen voor het mini-abonnement kiezen. Elke maand is verrassend, inspirerend en uitdagend en nooit twee keer hetzelfde. Je vindt {Hier} een heleboel informatie over de KIK!

Maar ik heb nog meer kaarten gemaakt hoor, het zijn er alleen wat veel voor 1 post.... daarom laat ik morgen de rest van de gemaakte KIK!!-kaartjes zien! Je vindt ze HIER!

Wat heb ik gebruikt:
KIK-pakket september 2016
En als extra:
Stempels: Playful Backgrounds, Fabulous Flora, Star of Light, Wonderful Year
Inkt: Sahara Sand, Pool Party, Early Espresso, Calypso Coral, So Saffron, Tempting Turquoise, Basic Gray
Embellishments: Rhine Stone Jewels
Tools: Sponge Daubers, Paper Snips, Aqua Painter
En verder: Stampin'Dimensionals, Fast Fuse, Multi Purpose Liquid Glue
Papier: Cardstock: Calypso Coral, Very Vanilla

Tot snel!
Annette

 BOEK EEN VAN DE ALLERLAATSTE PLAATSJES!
Klik HIER voor meer info!
Een HELE HEERLIJKE INKTVOLLE dag 
vol inspirerende en unieke Stempelworkshops, 
kom je ook?

Nieuw: De Kijkkast Stempel-Club!!! Maandelijks een workshop en producten!
Voor meer info, klik je HIER!

*Eerstvolgende (mee-)besteldagen: 
Maandag 10 oktober 19.00 uur  
Maandag 17 oktober 19.00 uur

Win-Een-Workshop voor twee personen! Je leest {Hier} hoe!

Wil je nieuwe technieken en toepassingen leren?
KIK: de Kijkkast Inspiratie Kit!
(lees HIER alles over de KIK!)

2 opmerkingen :

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!