zondag 29 mei 2016

Spelen met 1 kleur inkt....Simpel-op-zondag#12

Als afsluiting van een drukke week hield de Kijkkast gisteren (zaterdag) Open Huis, ter gelegenheid van de nieuwe catalogus die vanaf 1 juni geldig is! Wat was het een gezellige middag!

Ik had voor deze gelegenheid een grote showtafel gemaakt van ruim 5 meter lang waarop nieuwe producten en diverse voorbeelden tentoongesteld waren. Door een van de bezoekers werd het "De Snoeptafel"genoemd en dat was eigenlijk best een goede omschrijving! Ook was er een make and take met nieuwe kleuren en producten die erg in de smaak viel en in de zithoek stonden drinken en lekkers klaar. Het was erg gezellig maar toen de dames in hun nieuwe catalogus gingen kijken was het ineens heel stil ;o)

Iedereen was enthousiast. Zo leuk!

(Mocht je ook een catalogus willen, laat het dan maar even weten, dan zorgen we dat dat goed komt!)

Enfin, vandaag heb ik een Simpel-Op-Zondag-kaartje voor jullie dat helemaal in 1 kleur gemaakt is, namelijk de nieuwe In Colorkleur Emerald Envie. Een heerlijk hip en fris kleurtje groen, en een supergoede aanvulling op de kleuren die we al hebben. Het biedt natuurlijk ook weer allerlei leuke nieuwe combinatiemogelijkheden, maar vandaag hield ik het er dus bij een tint.


De achtergrond heb ik eerst gesponsd met deze kleur inkt, en het viel me op hoe mooi ook dan deze kleur uitkomt. Lekker "crispy" zo met dat wit!

Daarna heb ik daar het leuke veegjesdessin op gestempeld. Dit is een van de stempels uit de nieuwe stempelset Playful Backgrounds. Zoals de naam al zegt zitten er in de set meerdere speelse achtergrondstempels en ik heb gemerkt dat dit zo'n set is die het bij heel veel dingen superleuk doet! En ik denk eigenlijk dat ie wel dat deze set heel spoedig tot mijn "basisuitrusting"gaat horen.


De tekst is ook opvallend aan dit kaartje. De woordjes zijn allemaal losse stempeltjes, en ze zijn geschikt om in de banner te stempelen die ook bij deze set zit. Het zijn zo veel tekstjes dat je voor echt allerlei gelegenheden hiermee een tekst kunt maken. De tekstjes kun je eenvoudig iets gebogen op je clearblock plakken zodat ze precies mooi in de vorm van de banner meegaan.

Die leuke banner kun je vervolgens ook nog eens uitponsen met de bijpassende Duet Banner pons. Lekker makkelijk ;o))  Er zijn twee vormpjes van banners en deze kun je beiden met deze pons uitponsen.

Voor dit kaartje heb ik de banner twee keer gestempeld. Het ene bannertje heb ik "gewoon zoals ie is" gebruikt, van het andere stempeltje heb de uiteinden afgeknipt en verhoogd op de eerste bannergeplakt. Dat zorgt voor wat extra diepte-effect op dit verder eenvoudige kaartje. Echt superbruikbaar en veelzijdig deze set!

Het Ruched Ribbon is er in alle nieuwe In Colorkleuren en wat mij opviel is dat het er volumineus uitziet maar toch heel dun is en dus heel makkelijk te knopen of te strikken. Ideaal!



Twee Rhinestone Jewels zijn verder alles wat de kaart nodig had. Door het frisse geheel is dit een prima verjaardagskaart geworden die ik ook prima naar een jarige man kan sturen! want #imbringingbirthdaysback! Doe je mee?

Wat heb ik gebruikt?
Stempels: Playful Backgrounds, Thoughtful Banners
Inkt: Emerald Envie
Papier: Cardstock: Emerald Envie, Whisper White
Embelishments RUched Ribbon Emerald Envie, Rhine Stone Jewels
Pons: Duet Banner
Tools: Stampin'Sponges, Silicon Craftsheet
En verder:, Multi Purpose Liquid Glue, Stampin'Dimensionals

Tot snel!
Annette

Vraag {Hier}je nieuwe Stampin Up! catalogus aan!

*Eerstvolgende (mee-)besteldag: Maandag 30 mei 19.00 uur 
                                                                  Woensdag 1 juni 

Win-Een-Workshop! Je leest {Hier} hoe!

 Geen tijd of kans om workshops te volgen?
KIK: de Kijkkast Inspiratie Kit!
(lees HIER alles over de KIK!)




2 opmerkingen :

  1. Wat je met een kleur al niet kan doen. Een hele mooie kaart weer, Annette.

    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie mannenkaart inderdaad! De kleur is inderdaad heel fris zo! En wat een mooie stempels weer... Hebbe!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!