vrijdag 25 september 2015

Je kunt niet vroeg genoeg zijn....

... met je kerstprojecten... want voor je het weet is het al weer 25 december!

Ik ben enthousiast  aan de slag gegaan met een mooie en stijlvolle Bundleset, van stempels en pons,
Zoals wel vaker sloegen mijn inspiratie-raderen meteen op hol zodra ik deze bundle in huis had en zag ik talloze mogelijkheden, maar daarover meer aan het eind van deze post...


Eerst heb ik me maar eens gehouden aan de echte klassieker, de warmrode kerstster!



Voor de eerste kaart heb ik de stempelset gebruikt: Reason for the Season. Het leuke is dat je hiermee de kerststerren in stappen kunt stempelen: Eerst stempel je de lijntjes, en daarna met twee losse stempels de kroonbladeren en de groene bladeren die daar omheen zitten. Het zijn Photopolymere stempels dus het is allemaal prima te zien. En nog snel ook!




















Ik vond het leuk weer eens de oude bekende te maken, de drielaagjeskaart. Ik vind de strakke lijnen die de laagjes geven namelijk zo mooi combineren met de los getekende kerststerren!

Er is een geweldige nieuwe Basic Gray inkt (de nieuwe Archival inkt!) en deze heb ik hier  gebruikt voor de lijntjes, omdat dat net wat zachter is dan zwart.  Daarna gebruikte ik de kleuren Real Red en Garden Green voor de "inkleurstempels".

Leuk vind ik het dat het "inkleuren" er uit ziet of het met losse penseelvegen is gedaan.



















Ook de tekst die ik heb gebruikt komt uit de stempelset. Deze is ook weer met Garden Green inkt afgedrukt. En omdat er toen net nog iets miste heb ik nog wat "spettertjes" toegevoegd met de welbekende stempel uit de onmisbare set Gorgeous Grunge.

De laagjes zijn voorzien van een extra laagje  Real Red Cardstock en  om een van de laagjes heb ik nog even een gezellig lintje (1/8 inch Striped Ribbon)  gedaan in de kleur Garden Green. Dit lint staat ook in de herfst/wintercatalogus en wordt geleverd in een setje samen met Real Red. Erg erg leuk!

Daarna ben ik met de pons aan de slag gegaan. Dat was ook al zo'n leuk klusje.

En ja,  al weer zo iets leuks: Je kunt de geponste bladeren voorzien van nerven met de stempels die ook in de stempelset zitten. Snel, makkelijk en mooi!

Ik heb ontdekt dat ik het zelf het makkelijkst vind eerst een aantal blaadjes te ponsen en deze daarna te bestempelen. Maar eerst stempelen en dan ponsen kan ook. Gewoon even uitproberen wat jou het meest bevalt....

Als eerste voorbeeld hiermee heb ik een heel simpele kerstster gemaakt en deze zonder verdere opsmuk op een witte kaart geplakt, waar ik dan wel even een extra laagje op had gemaakt met Whisper White Cardstock die ik had geembosd met het leuke sneeuwstructuurtje van de Softly Falling Embossingfolder.

























Een heel clean and simple kaartje, modern maar tegelijkertijd een beetje klassiek! Less is more!

Als je wilt weten hoe je zo'n kerstster maakt is dit filmpje heel verhelderend:



En toen wilde ik nog even iets heel anders uitproberen. Ik maakte nog meer blaadjes en maakte nog een kerstster, maar deze keer verwerkte ik deze heel anders! Het resultaat ga ik jullie morgen laten zien! En er gaan vast nog meer varianten volgen, want met deze set ben ik flink uit mijn dak gegaan ;o)

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Reason for the Season, Gorgeous Grunge, 
Inkt: Basic Gray (Archival), Real Red, Garden Green, Old Olive
Papier: Cardstock: Whisper White, Whisper White Thick, Real Red, Old Olive, Crushed Curry
Ponsen: Festive Flower builder
Embossingfolders: Softly Falling
Embellishments: 1/8 inch Striped Ribbon, Pearl Basic Jewels
Tools: Simply Scored Scoring Tool, Paper snips, Bone Folder
En verder: Stampin'Dimensionals, Snail Adhesive

Tot snel!

Annette




Eerstkomende (mee)besteldag: Aanstaande maandag, 28 september 18.00 uur!












Nieuwe technieken leren?
KIK: de Kijkkast Inspiratie Kit!
(lees HIER alles over de KIK!)





1 opmerking :

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!