maandag 28 september 2015

Embossen met kleur/ Vintage Kerstkaartje!

Volgens mij heb ik de Herfst-Wintercatalogus nu al minstens 50 keer doorgekeken. En NOG valt mijn oog af en toe op iets dat me tot dan toe nog niet opgevallen was.

Zo viel ik in eerste instantie erg op de teksten van de set Berry Merry, omdat ze lekker groot zijn en daardoor geschikt voor een ander soort kaartjes dan bij kleine teksten het geval is. Daarbij zaten er ook nog allerlei leuke kleine stempels bij, waarmee je heel leuke dingen kunt bedenken. Een set die niet verveelt dus, en waar je veel kanten mee op kunt....en daar houden we van! 




















Maar op diezelfde bladzijde stond ook een enbossingfolder en die had ik dus finaal over het hoofd gezien....  maar dat veranderde ineens toen ik iets gemaakt had en een mooie embosrand miste... ineens dacht ik: Hee, er stond toch zoiets in de Herfst-wintercatalogus? Dus toen heb ik hem alsnog besteld...

Voor dit kaartje had ik deze Embossingfolder Boughs & Berries als uitgangspunt..   Ik gaf het cardstock een mooie structuurrandje met behulp van mijn Bigshot.. Wat een verrassing, er kwam echt een heel fraaie border uit, echt kerstachtig en fijntjes! Het resultaat was meteen al super!!

















Ik had zin in vintage en besloot de onderdelen een kleurtje te geven met wat inkt. Eens kijken of het zou lukken en of het als totaalplaatje wat werd. Nou...HET LUKTE, en ik kreeg er gaandeweg nog steeds meer lol in ook! Eigenlijk vond ik het echt wel leuk worden! Best een verweerde look gaf dat wazige effect! Ik mengde kleurtjes om het nog meer dat mooie oude effect te geven en meer nuances te krijgen.
















Toen de borderrand helemaal gekleurd was heb ik de buitenste randjes nog even lekker extra met Early Espresso inkt bewerkt om het effect dat ik wilde nog een beetje te versterken.

De gekleurde rand trok al genoeg de aandacht en wilde ik de blikvanger laten blijven dus wilde ik geen drukke dingen of aandacht-afleidende details in het midden.  En zo kwam ik bij de teksten uit van de bovengenoemde set.














\

Toen de tekst afgedrukt was, kwam er nog een eenvoudig stukje Goud Cording Trim omheen en toen nog wat hele kleine pareltjes....en dat was precies genoeg! Even matten op bijpassende kleurtjes cardstock en klaar was de kaart!



***Deze bundel met maar liefst 17 stempels en de prachtige embossingfolder is trouwens heel aantrekkelijk geprijsd... Samen zijn ze te bestellen voor slechts 25,75 euro!***



Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Berry Merry
Inkt: Early Espresso, Cherry Cobbler, Real Red, Soft Suede, Crumb Cake, Old Olive, Mossy Meadow
Papier: Cardstock: Very Vanilla, Cherry Cobbler, Early Espresso
Embossingfolder: Boughs and Berries Textured Impressions Embossing Folder
Embellishments Cording Triim Gold, Pearl Basic Jewels
Tools, Big Shot, Stampin'Sponges, Sponge Daubers, Paper Snips
En verder: Snail Adhesive

Tot snel!
Annette
Zin in iets nieuws?
KIK: de Kijkkast Inspiratie Kit!
(lees HIER alles over de KIK!)


4 opmerkingen :

  1. mooi hoor,hoe heb je de bloemetjes met inkt gekleurd,met zo'n spongedauber....of de embosing folder voor het embossen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterende kaart is dat geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldige kleuren, wat weer een super inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Meesterlijk! Zo leuk dat jij de andere mogelijkheden vaak laat zien! Maar ook wel vervelend: Nu wil ik deze embossingfolder ook hebben! Hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!