zondag 14 december 2014

Kerstboompjes, zo veelzijdig!

Deze kaarten heb ik al een hele poos geleden gemaakt, maar nog steeds niet laten zien!

Ze maken onderdeel uit van een hele serie. Wat een plezier heb ik gehad bij het maken er van!

Ik geloof dat de kerstboompjesstempels van de set Festival of Trees met de bijpassende Tree Punch een van de toppers waren uit de Seizoenscatalogus!



Dat is niet zo raar natuurlijk. Kerstbomen zijn heel neutraal en iedereen denkt meteen aan kerstmis bij het zien er van. De set is daarbij zo slim samengesteld dat je in laagjes kunt stempelen als je dat wilt, om zo elke keer andere boompjes te maken.

Hier heb ik als uitgangspunt de kleuren van het All is Calm  Specialty Designer Series Paper genomen: Lost Lagoon, Pear Pizazz, Smoky Slate, Soft Sky en Whisper White. Dat geeft meteen een frisse en eigentijdse stijl.



Hier een collageachtig groepje, dat door de mooie cirkelstempel van Daydream Medaillionsset mooi aan elkaar verbonden wordt. De zwierige tekst past hier echt heel goed bij. Door niet-kerststempels weer te combineren met je kerststempels krijg je met beide enorm veel extra mogelijkheden! De Rhinestones en het stukje Brushed Silver Cardstock maken het af. De banners heb ik overigens mooi af kunnen werken door strookjes papier van bovenaf in de kleine bannerpons te steken en zo te ponsen!



En hier is het een wat meer romantisch getint geheel geworden, door de stansvormen onder het boompje, de stempelkeuze, het sponzen en het toevoegen van het bloempotje, de ster (die trouwens in het kleine sterrenponsje past) de tekst die weer over de boom zit en het satijnen/organza lint.



Met deze set ben ik voorlopig nog niet uitgespeeld! Wat heb ik er nog veel ideeen mee!




Wat heb ik gebruikt:

Stempels: Festival of Trees, Sentimenten, Daydream Medaillions, Sassy Salutations,
Inkt: Pear Pizzazz, Lost Lagoon, Smoky Slate
Papier: Cardstock: Soft Sky, Smoky Slate, Whisper White, Brushed Silver Cardstock
          DSP: All is Calm DSP
Ponsen: Tree Punch, Itty Bitty Accents Punch Pack, Banner
Framelits: Ovals Collection, Labels Collection
Embossing: Decorative Dots Embossing Folder
Embellishments: Rhine Stones Basic Jewels, 5/8 inch Organza Ribbon
Tools: Big Shot, Paper Snips, Stampin'Trimmer, Stampin' Sponges
En verder: Stampin'Dimensionals, Multi Purpose Liquid Glue, Glue Dots

5 opmerkingen :

  1. Heel mooi! Ik ben zo blij met je smaakvolle ideeen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je ziet deze stempels zo vaak, maar jouw kaarten hebben altijd net even iets anders. Zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige combinaties!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kleuren en wat gebruik jij het dessinpapier op een mooie manier. Vaak vind ik dat te veel of te druk, maar bij jou is het altijd een mooie aanvulling.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!