maandag 25 augustus 2014

Van woonblad tot kaartje

Een poosje geleden las ik een leuk artikel over moderne woninginrichtingtrends. Daar ben ik al jaren erg geinteresseerd in. Ik ben thuis vaak ook bezig met veranderen, combineren, nieuwe accessoires in een lekker kleurtje, leuke opgeknapte meubeltjes etc, dus kort gezegd: Het heeft mijn aandacht! Mijn eigen stijl is een beetje stoer landelijk, maar in dit artikel stonden juist foto's van heel trendy kamers in hippe constrastkleuren en moderne motieven.

Ik had wel zin om wat te doen met deze inspiratie! En daar kwam toen dit strakke kaartje uit voort ;o) . Met alleen wat kleine strookjes papier en een allerschattigst setje bloemenstempels met pons voor de nodige speelse noot en een tekstje er op om het af te maken. Grappig, want deze stempels en pons pak ik meestal eigenlijk voor vintageachtige of elegante kaartjes! Wat toch weer een veelzijdige stempelset!



 De blaadjes achter de bloemetjes heb ik met dezelfde stempelset gemaakt. Je knipt dan telkens een setje van twee blaadjes uit (knippen van het inhammetje in de zijkant tot het middelpunt van het bloemetje) en plakt dit half achter het hele bloemetje.

Juist bij dergelijke strakke kaartjes steekt het heel precies of het geheel klopt! Het lijkt heel simpel maar dat kan dus bedriegelijk zijn. Iets meer toevoegen, zoals lint, twine of andere embellishments had bijvoorbeeld afbreuk gedaan aan het geheel. Soms is het de kunst van het weglaten. Leuk om te doen! En eens een leuke afwisseling! Ik houd er van!

Wat heb ik gebruikt?

Stempels: Petite Petals, Express Yourself (retired)
Inkt: Basic Black, Garden Green
Papier: Cardstock: Basic Black, Garden Green, Whisper White
Ponsen: Petit Petals, Word Window
En verder: Stampin' Trimmer, Paper Snips, Stampin'Dimensionals, Stampin' Glue Sticks


3 opmerkingen :

  1. Een heel ander werk van jouw hand! Leuk om eens te zien! Enne ik vind m cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een heel ander kaart. Leuk dat je de veelzijdigheid laat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk, dat is nou eens een originele manier om je stempels te gebruiken! Top gedaan! El.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!